سنگ نما

سنگ نمای کلاسیک – طراحی نمای سنگ کلاسیک

سنگ نمای کلاسیک ساختمان، طراحی نمای سنگ کلاسیک، نمای سنگ کاری کلاسیک

سنگ نمای کلاسیک چه نوع سنگ نمایی است؟

نمای کلاسیک یکی از رایج ترین و محبوب ترین نماها در کشور ماست. به طوری که شما اگر در خیابان راه بروید قطع به یقین اکثر ساختمان های تازه ساز را با نمای کلاسیک مشاهده خواهید کرد. به دلیل اهمیتی که نمای کلاسیک در کشور ما دارد در این مقاله از آن بیشتر خواهیم گفت. همچنین سنگ نمای کلاسیک، موضوعی است که در این مقاله بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. جهت مشاهده مقاله سنگ نمای مدرن اینجا را کلیک کنید.

تعریف نمای کلاسیک

به بنایی که از ستون، سرستون، پاستون، کتیبه، هلال، قاب و…. بهره مند باشد، بنای کلاسیک گفته می شود. نام دیگر بنای کلاسیک، بنای رومی است. بناهای رومی اکثرا رنگ سفید، کرم و شیری داشته و ما را به یاد دوران امپراتوری روم شرقی می اندازند.  همچنین شما می توانید در بنا با نمای رومی، مجسمه های کوچک و بزرگی را مشاهده نمایید. مجسمه ی فرشته و مجسمه ی شیر از رایج ترین آیتم هایی هستند که بر روی نماهای رومی کار می شوند.

سنگ نمای کلاسیک چه نوع سنگ نمایی است؟

در حقیقت نمای کلاسیک یا نمای رومی، تاثیر پذیرفته از معماری غرب است. در یک چنین معماری هیچ اثری از هنر شرقی دیده نمی شود. و هر آنچه که وجود دارد تابع اِلمان ها و تناسبات بناهای دوره کلاسیک روم یا دوره نئوکلاسیک می باشد.

انواع سنگ نمای کلاسیک

سنگ تراورتن، آیتم رایج این گونه نما است. البته مرمر و گرانیت نیز سنگ نمای کلاسیک محسوب می شوند.

این سنگ ها در رنگ های روشن بکار می روند. چرا که رنگ سفید یا شیری، مولفه ی اصلی این گونه نماها محسوب می گردد.

انواع سنگ نمای کلاسیک

سنگ تراورتن

با سنگ تراورتن آغاز می کنیم. لذا نمای رومی با سنگ تراورتن، نمایی خوش منظره و زیبا است. در عین حال این نما از کیفیت خوبی بهره مند است. این سنگ یعنی سنگ تراورتن، در کنار زیبایی خیره کننده اش کیفیت قابل توجهی نیز دارد. کیفیتی که بدون شک، در نهایت مورد نظر و مورد پسند مخاطب یا مشتری خواهد بود.

همچنین نمای رومی با سنگ تراورتن، به دلیل انعطاف پذیری در سبک و نوع، قدرت انتخاب فوق العاده ایی را به شما می بخشد. چرا که این نما، هم قابلیت های فراوانی دارد و هم میتواند به سبک های مختلفی طراحی شود. همچنین سنگ تراورتن، سنگی است که در شکل ها، رنگ ها و انواع مختلف قابل فروش می باشد و بدین طریق شما از بابت انتخاب و خرید، دشواری خاصی نخواهید داشت. لذا این فرایند نه تنها فرایندی خسته کننده و سخت نخواهد بود بلکه به دلیل انعطاف پذیری که عنوان شد، می تواند فرایندی سرگرم کننده و لذت بخش نیز تلقی شود. از این رو نمای رومی با سنگ تراورتن و مخصوصا سنگ تراورتن سفید قدرت انتخاب و سرعت اجرای شما را بالا خواهد برد. با این تواصیف میتوانیم سنگ تراورتن را سنگ نمای کلاسیک بنامیم.

سنگ مرمر

مرمر به طور کلی سنگی لوکس است. ساب پذیری بالایی دارد و به همین دلیل از جلوه ی خاصی بهره مند می باشد. این آیتم جذاب در طول روز به دلیل بازتابش نور خورشید چهره ی فوق العاده ای پیدا می کند. از اینرو انتخاب مرمر برای نمای کلاسیک یک انتخاب صددرصد درست است. چرا که هم نمای کلاسیک و هم سنگ زیبای مرمر، هر دو المان هایی لوکس هستند و قادرند تا یکدیگر را تکمیل نمایند. کارشناسان و افراد خبره معتقد هستند که نوع سنگ، جنس سنگ و ابعاد سنگ، در نماکاری کلاسیک اهمیت داشته و تاثیر به سزایی بر نمای نهایی ساختمان می گذارند. با اینکه نمای رومی با سنگ های متفاوت و رنگ های متفاوت سنگ، قابل اجرا است. اما نمای رومی با سنگ مرمر سفید یکی از بهترین، مجلل ترین، شیک ترین و اصیل ترین نوع نماکاری رومی محسوب می شود. حالا انتخاب با شماست. شما چه می پسندید؟

لازم به ذکر است سنگ مرمر جزو سنگ های آهکی بوده و از استحکام بالایی برخوردار می باشد. این سنگ در برابر تغییرات شیمیایی از جمله باران های اسیدی نیز دوام دارد. البته قیمت سنگ مرمر بالاست. ولی به دلیل، مزیت هایی که پیشتر ذکر کردیم انتخاب مرمر به عنوان سنگ نمای کلاسیک یک انتخاب خوب و عالی است که در نهایت قیمت نهایی ملک را نیز بالا می برد.

گرانیت، سنگ نمای کلاسیک

گرانیت، سنگ نمای کلاسیک

سنگ گرانیت

گرانیت سفید نیز از جمله آیتم هایی است که برای نماکاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در ارتباط با نمای رومی با سنگ گرانیت لازم است که کمی در ارتباط با مزایای این سنگ صحبت کنیم. از این رو سنگ گرانیت و مخصوصا سنگ گرانیت سفید، سنگی آذرین میباشد که پس از استخراج و فرآوری تبدیل به سنگی زیبا و کاربردی میگردد. این سنگ استحکام قابل توجهی داشته و به دلیل ساب پذیری بالا بسیار زیباست و موارد استفاده از آن زیاد و متعدد میباشند. ازین سنگ زیبا برای نماکاری درون ساختمان مانند دیوارها و کف و همچنین برای نماکاری خارج ساختمان استفاده می گردد.

از مزیت های این سنگ میتوان به ثابت بودن رنگ سنگ در گذر زمان، تنوع رنگی، انعطاف برای برش پذیری، مناسب بودن قیمت در برابر کیفیت، حفره ها و خلل مناسب در پشت سنگ، عایق بودن در برابر گرما و بافت بی نظیر و بی منفذ اشاره کرد.

همانگونه که در این مقاله ملاحظه کردیم، نمای رومی یا کلاسیک، نمای منحصر به فردی است که نیازمند به متریال منحصر به فردی نیز هست. سنگ ها از جمله آیتم هایی هستند که در پرداخت این نوع نما موثر واقع می گردند. در این مقاله با موضوع نمای کلاسیک و سنگ نمای کلاسیک همراه شما بودیم. امید است که این مقاله مورد توجه شما واقع گشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

دکمه بازگشت به بالا