سنگ ساختمانیسنگ مرمر

سنگ مرمر – سنگ مرمر چه نوع سنگی است؟

قیمت سنگ مرمر، خرید سنگ مرمر در اصفهان، قیمت سنگ مرمر در اصفهان

سنگ مرمر چه نوع سنگی است؟

سنگ مرمر از جذاب ترین و کاربردی ترین سنگ های ساختمان می باشد. این سنگ جالب و کاربردی از جنس آهک بوده و خواص منحصر بفردی دارد. در این مقاله از سنگ مرمر، انواع و کاربردهای آن بیشتر خواهیم گفت. چنانچه به این موضوع علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

سنگ متریالی است که از سختی فراوان برخوردار می باشد. از دیرباز تا کنون بشر از این ماده ی سخت برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده کرده است. ساخت بنا یکی از این اهداف می باشد. سنگ مرمر به عنوان یک سنگ مقاوم و زیبا، توانسته است جایگاه خوبی را در راه رسیدن به این هدف مهم از آن خود کند.

این سنگ جزو سنگ های آهکی است که از کانی هایی با رنگ های مختلف و متنوع تشکیل شده است. این متریال از قابلیت خوبی برای ساب پذیری برخوردار بوده و به همین دلیل برای استفاده در پروژه های لوکس میتواند بهترین انتخاب باشد و تا حد زیادی به جذابیت بنا کمک کند. لذا استفاده از این آیتم تا حد زیادی
می تواند ارزش نهایی ملک را بالا ببرد.

لازم به ذکر است که این سنگ طیف های مختلفی از نظر رنگ دارد، سنگ مرمر سفید، سنگ مرمر آبی، سنگ مرمر نباتی، سنگ مرمر قهوه ای، سنگ مرمر پرتقالی، سنگ مرمر سبز و سنگ مرمر صورتی از جمله رنگ هایی هستند که سنگ مرمر در رده های مختلف آن به استحصال می رسد.

سنگ مرمر چه نوع سنگی است؟

سنگ مرمر و زیبایی منحصر به فرد

سنگ مرمر چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

سطح درخشان:
قطعا اولین چیزی که از سنگ مرمر به چشم می آید ظاهر آن است. این سنگ با جلوه ای بی همتا و سطح براق و درخشان می تواند ظاهر هر بنایی را از این رو به آن رو بکند و چهره ای چشم نواز به بنا ببخشد. همچنین سطح درخشان این آیتم سبب می شود تا نور به لایه های آن نفوذ کرده و به راحتی بازتابش شود. همین مساله جلوه ای خاص را اول به سنگ و سپس به محلی که سنگ بر روی آن قرار دارد می بخشد.

استقامت و سختی:
زمانی که مرمر را می بینید بیشتر جذب زیبایی آن می شوید و شاید فکر کنید که این سنگ زیبا از استقامت زیادی برخوردار نیست. اما این باور اشتباه است. چراکه سنگ مرمر به دلیل وجود کانی کلسیت از دوام و پایداری فوق العاده ای برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که در برابر تغییرات آب و هوایی از جمله گرما و سرما، این آیتم استقامت عالی دارد.
همچنین این سنگ به راحتی قابل برش بوده و همین باعث می شود که بتوان قطع های مختلفی از آن را تهیه کرد. اسلب، تایل، کاشی و … از جمله قطع هایی هستند که می شود مرمر را بر اساس آنها برش داد.

ساب پذیری فوق العاده:
از هر معماری سوال کنید که کدام سنگ ساب پذیری و صیقل خوری بالاتری دارد؟ او حتما در پاسخ به سنگ مرمر اشاره خواهد کرد. این سنگ از نظر ساب پذیری و صیقل خوری از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد و همین باعث میگردد، زمانی که از آن به عنوان دیوارپوش و کفپوش و… استفاده می کنید جلوه ای بی نظیر به محیط بخشیده شود. حتی در ساخت مصنوعات دکوراتیو (که ظرافت بیشتری دارند) سنگ مرمر بهترین انتخاب خواهد بود.

مقاومت عالی در برابر تغییرات شیمیایی:
یک نکته ی مهم در رابطه با مرمر که ارزش آن را دو چندان میکند، مقاومت این سنگ در برابر باران اسیدی است. همین عامل سبب می شود که مرمر بهترین انتخاب برای نماکاری فضای خارجی ساختمان به حساب بیاید.

عدم جذب گرما:

اگر به مناطق گرمسیر سفر کنید قطعا می بینید که رنگ بسیاری از بناها سفید است و حتی بسیاری از افراد تمایل دارند تا از سنگ سفید برای نماکاری ساختمان استفاده نمایند. اما علت چیست؟ حتما می دانید که رنگ سفید دافع گرما بوده و به هیچ عنوان اجازه ی نفوذ گرما را نمی دهد. همین مورد در ارتباط با سنگ مرمر صادق است. مرمر و مخصوصا مرمر سفید این خاصیت را دارد تا سطح خودش را همیشه خنک نگه دارد. پس اگر در گرمسیر زندگی می کنید حتما از مرمر استفاده نمایید.

سنگ مرمر و کیفیت بی همتا

سنگ مرمر و کیفیت بی همتا

طول عمر بالا:

این سنگ مقاوم ترین سنگ در برابر آلودگی های محیطی است و به ندرت آثار آلودگی یا گرد و غبار را به خود جذب می کند. از اینرو میتوان گفت که مرمر سنگ مقاومی است و طول عمر آن بسیار بالاست چون در برابر عوامل محیطی از بیشترین ثبات بهره مند است.

مرمر از سفید تا سیاه وجود دارد. در واقع وجود موادی چون اکسید آهن، میکا، مواد آهکی، گرافیت و… تنوع رنگ را در سنگ مرمر به وجود می آورند.
این سنگ علاوه بر رنگِ پس زمینه که می تواند در هر طیفی قرار بگیرد از رگه های مختلفی نیز برخوردار است. شاید بد نباشد بدانید که این رگه ها نشان دهنده ی وجود بعضی از ناخالصی ها در پیکره ی سنگ بوده و هر چه تعداد و مقدار بیشتری از رگه بر روی سنگ موجود باشد. این نشانگر ناخالصی بیشتر است.

قیمت سنگ مرمر

همانگونه که قبل تر نیز گفتیم، مرمر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در دسته ی سنگ های لوکس قرار می گیرد. حتما میدانید که متریال لوکس از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما سنگ مرمر هر قیمتی که داشته باشد، به دلیل ویژگی های بصری از جمله زیبایی و جذابیت، به قیمت تمام شده ی بنا اضافه میکند. پس ارزش خرید را دارد.

در این مقاله از ویژگی های مرمر گفتیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

دکمه بازگشت به بالا